Hipertensiunea arteriala si gestionarea timpului

Asimilarea tehnicilor de combatere a stresului este importanta pentru pacientii cu hipertensiune. Stresul apare de multe ori din cauza unei gestionari defectuoase a timpului. Respectand cateva reguli legate de planificarea timpului, veti putea evita stresul.

Printr-o buna gestionare a timpului, stresul poate fi controlat atat in mediul privat, cat si in mediul profesional.

Programarea sarcinilor principale si alocarea timpului pentru acestea este o conditie preliminara importanta pentru o gestionare cu succes a timpului. Mai intai, trebuie sa constientizati care sunt sarcinile principale, apoi trebuie sa le introduceti in agenda. Dupa acest pas, puteti planifica restul sarcinilor si activitatilor in functie de aceste date.

In cadrul planificarii, trebuie sa respectati cateva reguli

  • Intervalele de munca neintrerupta nu trebuie sa depaseasca 60 de minute 
  • Activitatile asemanatoare trebuie grupate impreuna in segmente 
  • Segmentele consecutive trebuie sa contina activitati variate 
  • Se recomanda intercalarea unor pauze de 5-15 minute intre intervalele de munca 
  • Sarcinile dificile care necesita un nivel ridicat de concentrare si efort nu trebuie efectuate in „intervalul de eficienta scazuta” (intre 12.00 si 15.00)

 

De asemenea, se recomanda utilizarea unei liste care sa contina sarcina care trebuie indeplinita, timpul necesar estimat pentru aceasta si data finalizarii. Cu ajutorul unei astfel de liste, va puteti planifica sarcinile intr-un mod util si fara stres.

Hipertensiunea si stresul