Inotul si hipertensiunea arteriala

Pentru pacientii cu hipertensiune, se recomanda practicarea regulata a inotului.
Inotul este unul dintre cele mai sanatoase sporturi. Antreneaza aparatul cardiovascular si musculatura care sustine coloana vertebrala si articulatiile.
Inotul este recomandat persoanelor care sufera de obezitate datorita faptului ca o mare parte din greutatea corpului este sustinuta de apa, presiunea asupra articulatiilor si solicitarea acestora fiind reduse simtitor. De asemenea, activitatea fizica de intensitate medie, desfasurata in mod regulat, arde caloriile si grasimile.
Un sistem cardiovascular intarit poate preveni de asemenea afectiunile cardiovasculare.

Ce trebuie sa luati in considerare cand inotati?

  • Se recomanda trei sesiuni a cate 30 de minute de inot pe saptamana.
  • Intensitatea antrenamentului trebuie crescuta treptat.
  • La inceputul sesiunii, inotati 2-3 lungimi de bazin intr-un ritm relaxat, apoi accelerati ritmul treptat. La finalul sesiunii, trebuie sa diminuati incet efortul.
  • Tehnica este esentiala pentru a evita accidentarile. Tehnicile de inot si respiratie pot fi invatate in cadrul cursurilor de inot.

Tehnica: Inotul pe spate cu miscari paralele ale bratelor

  • Ambele brate executa simultan o miscare de ridicare
  • Mentineti ambele brate in acelasi plan cu corpul
  • Ridicati mainile pana la nivelul axilei
  • Intindeti-va bratele (in unghi drept)
  • Apoi, impingeti bratele cu forta inspre coapse
  • Miscarile repezi din picioare va ajuta sa accelerati inaintarea
  • Imaginati-va ca pe suprafata apei exista niste mingii mici pe care le loviti alternativ cu degetele de la picioare.

Hipertensiunea si activitatea fizica