Hipotensiunea si sporturile

Practicarea regulata a sporturilor de anduranta intareste inima si antreneaza circulatia sangelui. Persoanele care sufera de hipotensiune arteriala trebuie sa-si impuna ca scop principal antrenarea sistemului vascular. Procedand astfel, vor reusi sa se adapteze mai repede si mai usor la circumstantele inconjuratoare (ca de exemplu, schimbarile de vreme si temperatura), iar ametelile vor aparea mai rar.
Toate tipurile de exercitii fizice de intensitate medie in care sunt implicate, pe cat posibil, toate grupele de muschi, sunt adecvate pentru antrenarea vasculara. Exemple de astfel de exercitii sunt drumetiile, inotul, gimnastica sau nordic walking. Exercitiile fizice de intensitate crescuta (alergarea in ritm alert fara pauze) si de forta (haltere) sunt mai putin benefice. Reeducarea musculara nu este neaparat obiectivul principal in acest caz, insa activarea fizica are un efect pozitiv.
Daca doriti sa va imbunatatiti circulatia cu ajutorul activitatii fizice, trebuie sa discutati despre acest aspect cu medicul dumneavoastra. Acesta va va indica tipurile de exercitii fizice adecvate pentru a va imbunatati tensiunea arteriala scazuta. Persoanele care sufera de boli cardiovasculare sau care nu au mai facut miscare de mult timp, trebuie sa efectueze un test de efort inainte de a se apuca de exercitii fizice.

Ce tipuri de exercitii fizice sunt potrivite?

Alergarea:
Alergarea va stabiliza tensiunea arteriala in principal prin imbunatatirea activitatii cardiace. La finalul perioadei de efort fizic, tensiunea arteriala ar putea scadea rapid. Se recomanda alternarea sesiunilor de alergare cu exercitiile de gimnastica. Etapele de alergare pot fi combinate si cu perioade de plimbare in ritm alert in vederea dozarii efortului. Daca doriti, puteti verifica nivelul de efort cu ajutorul unui aparat de masurare a pulsului.

Inotul:
Acest sport antreneaza toate grupele de muschi. Datorita presiunii exercitate de apa dinspre exterior, atat umplerea cat si elasticitatea vaselor de sange sunt imbunatatite. Din acest motiv, inotul la intervale regulate este considerat foarte benefic pentru antrenarea vasculara.

Gimnastica:
Vasele periferice sunt antrenate foarte bine de alternanta permanenta dintre perioadele de efort si relaxare. In plus, corpul se obisnuieste cu schimbarea brusca de pozitie. Persoanele fara conditie fizica vor ameti mai repede dupa o sesiune de gimnastica decat persoanele obisnuite cu efortul.

Ciclismul:
Ciclismul activeaza asa-numita „pompa musculara”. Muschii de la nivelul gambelor imping sangele din vene in sus, contra gravitatiei. Astfel, sangele va circula si nu se va acumula la nivelul membrelor inferioare. Mai mult, ciclismul este un sport de anduranta care protejeaza articulatiile si in care efortul poate fi bine dozat. In functie de conditia dumneavoastra fizica, va puteti relaxa facand ture lejere sau va puteti testa limitele abordand trasee montane. Din acest motiv, ciclismul este foarte recomandat pentru antrenarea circulatorie.

Ce este hipotensiunea?