Hipertensiunea si relaxarea zilnica

Asimilarea tehnicilor de combatere a stresului este importanta pentru pacientii cu hipertensiune. Exista mai multe masuri in viata de zi cu zi care ne ajuta sa combatem stresul.

Toata lumea trebuie sa-si ia o vacanta de trei saptamani cel putin o data pe an. Aceasta masura este recomandata mai ales in cazul pacientilor cu hipertensiune arteriala. Persoanele care sufera de hipertensiune ar trebui sa opteze pentru vacante de relaxare in detrimentul celor active. Clima pe care acestea o tolereaza cel mai bine este cea moderata. Schimbarile bruste de clima si fus orar trebuie evitate, la fel cum trebuie evitate si zonele cu un nivel ridicat de umiditate si cu temperaturi crescute.

Desigur, pe langa vacante, exista si alte modalitati de relaxare in viata de zi cu zi. Pe de o parte, acestea ar putea include atitudini si moduri de gandire, iar pe de alta parte, activitati care afecteaza viata cotidiana.

Atitudini si trasaturi de comportament:

  • Evitati presimtirile negative (de ex., exista mereu ceva in neregula cu mine, nu reusesc sa fac asta etc.) si incercati sa ganditi pozitiv (de ex., pot sa fac asta, voi reusi etc.) 
  • Daca sunteti pe cale sa va confruntati cu o provocare sau o situatie neplacuta, imaginati-va ce s-ar putea intampla in cel mai rau caz. Ganditi-va la o modalitate viabila de a iesi din aceasta situatie si de a o intoarce in favoarea dumneavoastra. 
  • Evaluati situatiile critice cat mai optimist. Identificati partea pozitiva a oponentului dumneavoastra. Incercati sa-i intelegeti actiunile, precum si rationamentul din spatele deciziilor sale. Apoi, abordati situatia din nou. 
  • Rezolvati-va conflictele interioare. Procedand astfel, veti reusi sa aveti o atitudine relaxata. 
  • Analizati stimulii care va deranjeaza. Dupa ce identificati lucrurile care va deranjeaza, ganditi-va la modalitatile de minimalizare sau eliminare a acestor stimuli.


Relaxarea zilnica

  • Acordati-va pauze de relaxare. Nu doar in zilele de lucru, ci si in weekend. In special, asigurati-va ca dormiti suficient. 
  • Promovati comunicarea pozitiva. 
  • Rezolvati-va problemele din cuplu. Problemele de casatorie sau concubinaj au un efect negativ si pot provoca stres. 
  • Umpleti-va timpul liber cu activitati stimulante si diversificate. De exemplu, inscrieti-va intr-un club sportiv. Alegeti-va un sport care se potriveste constitutiei dumneavoastra si care nu implica competitivitate, dar care include o componenta de comunicare.

Hipertensiunea si stresul