Ciclismul si hipertensiunea

Pentru pacientii cu hipertensiune, se recomanda practicarea regulata a ciclismului.

Ciclismul este un sport de anduranta ideal; intareste sistemul cardiovascular, metabolismul si sistemul imunitar. In plus, muschii picioarelor si ai spatelui sunt tonifiati, in timp ce articulatiile sunt protejate, nefiind supuse unei solicitari foarte mari.
Initial, tensiunea arteriala va creste in timpul antrenamentului dar pe termen lung, se va stabiliza la un nivel mai scazut. Practicarea cu regularitate a cilcismului contribuie la antrenarea muschiului cardiac si la o mai buna alimentare a acestuia cu sange. Aceasta imbunatatire a performantei cardiace va avea efecte benefice, prevenind afectiunile cardiovasculare.

Ciclismul are un efect pozitiv si asupra activitatii venoase. Prin apasarea pedalelor, muschii picioarelor se deplaseaza in sus, venele sunt comprimate, iar sangele este pompat inspre inima. Riscul aparitiei afectiunilor venoase scade ca urmare a sustinerii active a peretelui venos.
Pentru o buna circulatie a sangelui, corpul trebuie sa stea in pozitie verticala.

Bicicleta si echipamentul

  • Pozitia corecta pe bicicleta: saua trebuie reglata la o inaltime care sa nu necesite incordarea la maxim a picioarelor in timpul pedalarii
  • Pentru a preveni durerile de spate, pozitia pe bicicleta trebuie sa fie confortabila si verticala (inclinatia trunchiului trebuie sa fie de 10°-20°)
  • Purtati casca de protectie
  • Alegeti imbracaminte confortabila, din materiale care “respira”
  • Protejati-va ochii impotriva insectelor si lacrimarii excesive, utilizand ochelari de ciclism sau ochelari de soare
  • Pentru a evita alunecarea picioarelor de pe pedale

Ce trebuie sa luati in considerare in timpul deplasarilor cu bicicleta?

  • Sunt necesare cel putin 3 sesiuni de antrenament de cate o jumatate de ora pe saptamana. In acelasi timp respectati regula de baza, crescand treptat intensitatea antrenamentului!
  • Cadenta ideala este de 80-100 de rotatii ale pedalei pe minut. Aceasta cadenta crescuta menajeaza articulatiile, tendoanele si muschii. De asemenea, imbunatateste forma fizica.
  • Este important sa pedalati in ritm constant si sa mentineti scobitura talpii pe pedala. Miscarea circulara a pedalelor trebuie sa fie sustinuta activ, impingand pedala cu putere in jos si ridicand-o activ cu ajutorul picioarelor.
  • La inceputul sesiunii de antrenament, acomodati-va treptat la viteza dumneavoastra obisnuita. Ulterior, va puteti imbunatati nivelul de anduranta. La finalul sesiunii, ritmul trebuie redus gradual. Dupa terminarea antrenamentului, efectuati exercitii de intindere pentru a evita tensiunea si scurtarea muschilor si tendoanelor.

Hipertensiunea si activitatea fizica